2 July 2005 at 13:10 posted by Bart Van Belle 0 Comments


Flemish newspaper De Morgen has asked 10 Belgian artists how it feels to play on the Werchter festival. Tom tells playing on Werchter has never been a dream for him. He's not into festivals. He only went to Werchter once (as a visitor that is) and slept all day. For dEUS, playing on Werchter was just another gig during the tour.

"Niets wat op een podium gebeurt, komt nog maar in de buurt van een orgasme. En zonder blasé te willen klinken: Werchter is eigenlijk nooit een droom van mij geweest, want ik ben sowieso geen festivalmens. Eén keer ben ik naar Werchter geweest en ik heb de hele dag geslapen omdat ik de nacht voordien in een pitazaak had gewerkt. We hebben met dEUS dus niet echt de dagen afgeteld voor ons eerste Werchter-passage. Voor ons was het gewoon een tussenstop tijdens onze toer."

dEUS played Werchter four times (1994, 1995, 1997, 2002). Last year Tom also played Werchter with Magnus.



0 Responses so far.