4 May 2008 at 07:58 posted by Bart Van Belle 5 Comments

  1. When She Comes Down
  2. Sun Ra
  3. Favorite Game
  4. Fell Off The Floor, Man
  5. The Architect
  6. Slow
  7. Smokers Reflect
  8. The Vanishing Of Maria Schneider
  9. Theme From Turnpike
  10. Is A Robot
  11. Roses
  12. Nothing Really Ends
  13. Bad Timing
    ---
  14. Instant Street
  15. Oh Your God
  16. Suds & Soda


5 Responses so far.

  1. Koen says:

    Gisteren dus dEUS in Brugge gezien.

    Het voorprogramma was al straf om te zien : Black Box Revelation. Om het kort te omschrijven : de belgische White Stripes. Wat een energie ! Wat een sound ! En dat van enkel een drummer en een gitarist. dEUS had geen betere groep als voorprogramma kunnen kiezen.

    http://www.theblackboxrevelation.be/ en http://www.myspace.com/theblackboxrevelation

    Al tijdens het voorprogramma was het duidelijk : het geluidsniveau was dicht bij oorverdovend.
    Toen dEUS aantrad en we redelijk dicht bij het podium stonden werd duidelijk : ofwel permanente oorschade oplopen ofwel naar huis gaan. We hebben dus voor het eerste gekozen maar vind het wel rot dat ik hier nu zit met ruis in mijn oren. Er was geen betere reclame voor oordopjes mogelijk.

    Het concert zelf was nogal indrukwekkend. Het had een 'shock and awe'-effect op me. Ik was totaal overdonderd aan het kijken naar een hecht collectief waarbij elk lid een enorm talent tentoonspreidde en waarvan het geheel groter was dan de som der delen. Het viel me ook op dat Klaas Janszoons meer invloed had op het groepsgeluid dan ik dacht, hoe essentieel hij voor de groep is. Hij heeft wel een serieus buikje gekregen. :wink: Ik begon ook op te merken hoe de drummer Stephane Misseghers, naast een briljant drummer, ook een achtergrondzanger van jewelste was. Hoe hij de stem van Karin Dreijer Andersson verving tijdens "Slow" was toch wel opmerkelijk. Bassist Alan Gevaert heeft alvast veel vocht verloren gisterenavond. Het zweet droop van die kerel dat het geen naam had. Maar bas, zang en performance waren ook zeer sterk. Zowel Tom en Mauro waren in hun kenmerkende stijl in geniale doen. Ik ben een grote fan van Mauro en was een fan van het eerste uur van The Evil Superstars en het was goed om te zien dat hij nog steed die gekke kerel is gebleven. Tom was dus ook in goeie doen maar stoorde zich bij momenten duidelijk aan de klankmix die bijvoorbeeld het begin van "Bad Timing" naar de kloten hielp.
    Het laatste nummer van de vorige concerten, nl. "Popular Culture" hebben ze achterwege gelaten, misschien wegens de negatieve reacties in de pers op zo'n kalm nummer als afsluiter ? k'Had het anders ook wel graag gezien met een kinderkoor zoals het in Hasselt het geval was.

    Mij zal je dus niet negatief bezig horen over het concert zelf ...maar wel over de klank. De groepen die die avond op het podium stonden hadden ons gerust kunnen wegblazen met een lager volume. Helaas was de klankman van dienst hier niet zo zeker van... :roll:

    setlist Magdalenazaal, Brugge (03/05/2008)

    When She Comes Down
    Sun Ra
    Favorite Game
    Fell Off The Floor, Man
    The Architect
    Slow
    Smokers Reflect
    The Vanishing Of Maria Schneider
    Theme From Turnpike
    Is A Robot
    Roses
    Nothing Really Ends
    Bad Timing
    ---
    Instant Street
    Oh Your God
    Suds & Soda

  2. Anonymous says:

    In Charleroi was de klank ook te luid. Bij Theme from Turnpike, bij het lekkere geschreeuw van Mauro heb ik gegarandeerd permanente oorschade opgelopen. We zijn nu twee dagen laten en ik hoor nog altijd gepiep... Niet goed... Waar kan je eigenlijk zo'n oordopjes kopen? (en zeg nu niet aan de toog van de AB ;-))

  3. Anonymous says:

    ik vond de klank echt goed, soms zelfs wat te kaal, maar ik heb dan waarschijnlijk al oorschade :(

  4. Anonymous says:

    Oh you god (Mauro)

    For a second or two
    we believed
    it didn't come from above

    Heaven's there for all to see
    Eternity for a minute or three

    We're not hyping the dream
    but thank you for the red wine

    Stoepa, Brugge, Hannelore en Charlotte (3/05)

  5. Anonymous says:

    Happy that I was there! Can't wait for Werchter.